Pojęcie wirtualne może kojarzyć się z czymś elektronicznym, związanym ściśle z internetem. Jednak w tym przypadku chodzi głównie o tradycyjną, papierową korespondencję firmową, która trafia na wirtualny adres, pod jakim zarejestrowano działalność gospodarczą.
A jak Urząd Skarbowy zapatruje się na taką formę rejestracji biznesu? Odpowiedź brzmi: Bez problemu! Od 2021 przedsiębiorcom utorowano bowiem możliwość rejestracji firmy pod wirtualnym adresem. Jak funkcjonuje wirtualne biuro i jakie są zalety tego udogodnienia?
Formuła jest prosta. Osoby, które nie posiadają własnego biura lub nie potrzebują mieć fizycznej siedziby firmy nie pozostają bez wyjścia. Wystarczy zgłosić rejestrację działalności gospodarczej pod adresem dowolnego, wirtualnego biura.
To stosunkowo świeża koncepcją, powiązaną z od dawna funkcjonującymi coworkingami. Nie jest to jednak tożsame pojęcie.
Ta wygodna opcja skierowana jest szczególnie dla tych, którzy nie potrzebują wiązać się poprzez długoterminowy wynajem powierzchni biurowej. To też dobre wyjście dla tych, którzy nie chcą zgłaszać działalności na swój adres zamieszkania.
Wirtualne biuro to formuła nie tylko dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. To również rozwiązanie dla firm, które „wypuściły” pracowników do domów i działają tylko w modelu zdalnym. Wówczas mogą zrezygnować z dotychczasowej placówki. Jedną, ale nie jedyną, funkcją takiego rodzaju biura jest nadzorowanie korespondencji przedsiębiory, który z niego korzysta. Wirtualne biuro jest więc odpowiedzią na potrzeby osób, które nie mają stałego biura, a nie chcą przekierowywać korespondencji firmowej na adres domowy.
Chyba każdy z nas nie raz zastał awizo w skrzynce pocztowej. Trudno bowiem przewidzieć, kiedy otrzyma się pismo z urzędu lub inną przesyłkę poleconą. Nawet gdy korepondencja nie wróci do nadawcy, odbiór jej na poczcie często łączy się ze stratą czasu w tasiemcowej kolejce.
Obsługa korespondencji, którą oferuje wirtualne biuro, działa dokładnie tak jak w konwencjonalnym biurze, ale robią to osoby, które nie są naszymi pracownikami. Oczywiście wszelkie zasady dotyczące poufności korespondencji są przestrzegane na podstawie Polityki Prywatności, regulaminu i umowy pomiędzy udługobiorcą a usługodawcą. Nie ma więc obaw, że trafi ona w niepowołane ręce.
Przekierowanie korespondencji firomowej na wirtualny adres może okazać się dobrą opcją dla osób prowadzących działalność, które często podróżują w celach służbowych lub rekreacyjnych.
Aby wirtualne biuro było siedzibą waszych firm, wystarczy wybrać jedną z dogodnych dla siebie pakietów. Przykładowo, wirtualne biuro Leśna Hub oferuje 3 pakiety w konkurencyjnych cenach, bo już od 140 zł netto za miesiąc. To jak widać stawka nieporównywalnie mniej obciążająca budżet przedsiębiorcy niż wynajem standardowego biura.
Decydując się, aby wirtualne biuro było siedzibą firmy, możemy liczyć na regularny odbiór korespondencji. Mało tego, będziemy o tym informowani drogą mailową lub telefoniczną, więc żadna przesyłka nie zostanie przegapiona. Jak wiadomo, to szczególnie ważne w przypadku pism urzędowych, gdy czekamy na decyzję danego organu w sprawie naszej działalności.
Dodatkowym atutem rejestracji firmy w wirtualnym biurze Leśna Hub jest możliwość korzystania ze strefy cowokingowej. To powierzchnia przeznaczona zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej. W Leśnej Hub znajduje się sala do szkoleń, w której swobodnie przeprowadzimy onboarding nowego zespołu pracującego na co dzień zdalnie, warsztaty czy też spotkania z klientami.
Wirtualne biuro jest wygodną alternatywą dla osób, które z różnych przyczyn nie podejmują się długotrwałego wynajmu powierzchni pod swój biznes. Wystarczą dwa kroki – zgłoszenie rejestracji działalności oraz wybór dogodnego pakietu z oferty wirtualnego biura – aby mieć gwarancję, że odbiór korespondencji nie zostanie przez nas przeoczony, na przykład przez wyjazd na urlop czy inne okoliczności.
Podsumowując, odbiór poczty firmowej w wirtualnym biurze jest usługą uszytą na miarę dla: